Megújult a Dombóvár-Kaposvár közötti vasútvonal

9,7 milliárd forintból korszerűsítette a MÁV a közel 24 kilométeres vonalszakaszt Dombóvár és Kaposvár között,  így a pályán visszaállhat az eredetileg engedélyezett, óránkénti 100 kilométeres sebesség.

A vonalszakasz része a transzeurópai vasúti áruszállítási hálózatnak, ugyanakkor az utolsó átépítési 1963 és 1968 között volt, a pálya a 2000-es évekre vált elavulttá, így a szakaszon állandó sebességkorlátozás (60 km/h) volt érvényben. A beruházás elsősorban a pálya korszerűsítésére irányult, de szükségessé vált az alépítmények megerősítése, a műtárgyak átépítése, az utasforgalmi létesítmények korszerűsítése, a térvilágítás átalakítása, valamint a felsővezetéki hálózat felújítása is. 

 

Dombóvár-Kaposvár közötti vasútvonal korszerűsítése

A vonalszakasz a 2000-es évek annyira elavulttá vált, hogy állandó sebességkorlátozás (60 km/h) volt érvényben

 

A kivitelezés terveit a vasúttársaság szakemberei készítették, a kivitelezéssel a MÁV Zrt. a Vasútépítők Kft.-t, illetve a MÁV Felépítmény-karbantartó és Gépjavító (MÁV FKG Kft.) leányvállalatát bízta meg, a beruházást saját költségvetéséből finanszírozta. A vonalon a munka jövőre is folytatódik Dombóvár alsó egyik átmenő fővágányának, majd ezt követően a Kaposvár-Kaposvár elágazás közötti pályaszakasz átépítésével.

 

/T.D.