Jövőre indul az elektronikus számlázás

"Áprilisban kezdődött az elektronikus közigazgatás.
A cégeljárási költségek elektronikus befizetését szabályozó – ősztől hatályos – rendelet folytán már nemcsak papíron intézhetik a cégügyeket. Választhatják az elektronikus fizetést akkor is, ha a bejegyzési kérelmet papíron adták be a cégbíróságnak.


Egy számla írása papírra és postai feladása ma több mint 100 forintba kerül. Ez a költség azonban jövőre elektronikus számlázás folytán becslések szerint a harmadára zsugorodhat. A magyarországi vállalatok január elsejétől már elektronikusan is számlázhatnak, s ez nagyságrendekkel csökkenti majd az adminisztrációs költségeket. Ez az igényük már 2003 tavaszán szóba került, akkor azonban a jogszabályok még nem tették lehetővé, hogy elektronikus számla alapján visszaigényelhessék az áfát, és hiányoztak a részletes szabályok is. Esküdt József, az APEH Somogy Megyei Igazgatóságának sajtóreferense elmondta: azóta lehetővé vált ez a számlázás oly módon, hogy egy APEH-ellenőrzés esetén a hatóság ugyanolyan hitelesnek fogadja el az elektronikus dokumentumokat, mintha azokat papíron állították volna ki."


(Forrás:www.somogyihirlap.hu)