Stratégia készül a somogyi bor presztizsének növelésére

Nyárra elkészül az a stratégia, amely elsősorban a Balatonboglári borvidéken termelt bor presztizsének növelésére szolgál majd. A témában érintett borászok, szakmai szervezetek képviselői és politikusok Kaposváron tartották első megbeszélésüket.

Gombos Sándor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Somogy megyei elnöke elmondta, hogy a boglári borvidéken termett szőlő 70-75 százalékát nem helyben dolgozzák fel, így a hozzáadott érték máshol jelenik meg. A gond, hogy egyre több helyen látni elhanyagolt parcellákat, főként Dél-Balatonnál. Szavai szerint azonnali lépések szükségesek a marketing erősítéséért, a dél-balatoni borok imázsának javításáért, emellett szeretnék elérni a szőlő felvásárlási árának növelését és mintegy 3-500 hektárnyi nagyon elavault ültetvény megújítását.

 

balatonboglári borvidék

A balatonboglári az ország ötödik legnagyobb borvidéke

 

Bujdosó Ferenc borász, a Balatonboglári borvidék elnöke elmondta, hogy a balatonboglári az ország ötödik legnagyobb borvidéke, viszont a feldolgozáshoz szükséges kapacitás alacsony. A borvidéken évjárattól függően 250-300 ezer mázsa szőlő terem évente. Ebből legfeljebb mintegy 220 ezer hektoliter, azaz 30 millió palack bor készülhet, de a nagy része a kívülre történő értékesítés okán nem boglári, hanem más jelzéssel, illetve nem az elvárható minőségben kerül forgalomba. Bujdosó Ferenc szerint a helyi borászat erősödése szempontjából kedvező lenne, ha kampányokkal, marketingmunkával sikerülne a tudatos vásárlásra ösztökélni a fogyasztókat. A megbeszélésen megállapodtak abban, hogy a borvidék borászai Kaposváron és környékén is több boros rendezvényen mutatkoznak majd be, ezzel népszerűsítve termékeiket.

 

/T.D.