A Tesco terjeszkedik a leggyorsabban

12 új hipermarket épült ebben az évben Magyarországon, amelyből a Tesco nevéhez kilenc kapcsolódik.
Árnyalja ugyanakkor a képet, hogy a brit hipermarketlánc elsősorban a kis alapterületű, átlagosan háromezer négyzetméteres üzletek fejlesztésére koncentrált - derült ki a Napi Gazdaság mai számából.

A növekedés ugyanakkor gyorsult, hiszen míg tavaly összesen hét hipermarketet adtak át, 2002-ben kilencet. Az idei 12-vel 76-ra bővült a hazai üzletek száma. Négyzetméterben számolva ugyanakkor a terjeszkedés lassulását lehet megfigyelni a kis alapterületű Tesco-áruházak miatt. Az összterület azonban már így is eléri a félmillió négyzetmétert, melyhez az idei évben ötven-hatvenezer négyzetmétert tett hozzá a három legnagyobb hipermarket.

Ebből az Auchan és a Cora tehát mindössze egy-egy üzlettel részesedett, az előbbi kilenc áruházat működtet így Budapesten és a főváros agglomerációjában, míg utóbbi tervei szerint hamarosan szintén kilenc-tíz tagúra bővíti a láncot Magyarországon.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)