ÁSZ-jelentés

"Összefoglaló a Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata gazdálkodásának átfogó ellenőrzéséről.
Az önkormányzatok gazdálkodásának átfogó ellenőrzése során a többéves gyakorlattól eltérően a 2003. évtől nem csupán az érintett önkormányzatnak átadott számvevői jelentés, hanem a szélesebb körben: a megyei, megyei jogú városi, a fővárosi és fővárosi kerületi önkormányzatoknál végzett vizsgálatokról az ÁSZ elnöke által aláírt és nyilvánosságra hozott, így az interneten, az ÁSZ honlapján is elérhető számvevőszéki jelentés készül. Az ÁSZ ezen vizsgálatok ellenőrzési megállapításainak széles körű hasznosíthatóságának biztosításán túlmenően az önkormányzatoknál lévő közpénzekkel történő gazdálkodás megismerését, annak átláthatóságát kívánja elősegíteni.


A kiemelt körbe tartozó önkormányzatok ellenőrzését négyéves ütemterv alapján végezzük. A vizsgálatot a helyi és helyi kisebbségi önkormányzatok gazdálkodásának átfogó ellenőrzéséhez készített, országosan egységes ellenőrzési program alapján végeztük. A jelentés megállapításai alapvetően a 2002. évre vonatkoznak, de a többéves áthúzódó folyamatok miatt kitekintünk az előtte lévő két évre és a helyszíni ellenőrzés idejének évére is.

Az önkormányzatnak a 2002. év végén, a polgármesteri hivatalon kívül hat önállóan gazdálkodó és 17 részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerve volt. A feladatellátás érdekében az önkormányzat négy közhasznú társaságot, két közalapítványt alapított, illetve három kft. 100%-os tulajdonosa. A polgármesteri hivatal és az intézmények összesen 13 628 millió Ft bevételt értek el, és 13 232 millió Ft költségvetési kiadást teljesítettek a 2002. évben. A könyvviteli mérlegben kimutatott önkormányzati vagyon értéke 17 668 millió Ft volt a 2002. év végén.

Az önkormányzat nem határozta meg a feladatokat több évre kijelölő gazdasági programját. A polgármester határidőre előterjesztette a 2002. évi költségvetési koncepciót és a költségvetési rendelettervezetet. A koncepció előterjesztéséhez nem csatolták a pénzügyi bizottság és a helyi kisebbségi önkormányzatok véleményét, a rendelettervezethez pedig a pénzügyi bizottság írásos véleményét. A kisebbségi önkormányzatokra vonatkozó előirányzatokat nem azok határozatai alapján építették be az önkormányzat költségvetésébe. Nem mutatták be két önállóan gazdálkodó költségvetési szerv esetében a bevételeket költségvetési szervenként külön-külön, a kiadásokat kiemelt előirányzatonként, illetve az éves létszámkeretet. "

Forrás: www.nmedia.hu