Döcögve indul a várva várt bormarketing

Elhúzódnak a tárgyalások a szakma képviselői és az agrártárca között a bor forgalombahozatali járulékáról, késik a miniszteri rendelet kihirdetése.
Ismert: a járulék a bor januártól nullakulcsos jövedéki adóját váltotta fel. A literenkénti 8 forint 60 százalékát marketingre fordítják. Felhasználását a Magyar Bormarketing Kht.-ra bíznák, így a szakma kezében maradna a bor marketingje.

A gondokat az okozza: az unió még nem jegyezte be a társaságot, így az nem kaphatja meg az összeget, melyet Brüsszel részben költségvetési támogatásként értelmez, tájékoztatta lapunkat csütörtökön Pásztohy András, a földművelésügyi tárca politikai államtitkára. Ezért az idei évben még a Brüsszelben akkreditált Agrármarketing Centrum kapja meg a pénzt. Hangsúlyozta, hogy ez mindössze technikai kérdés, az AMC továbbítja az összeget.

(Forrás:www.somogyihirlap.hu)