Kaposvár - Megmarad a Somogy IC?
Újabb kétségek merültek fel a Somogy InterCity (IC) jövőjét illetően - közölte a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke hétfőn a szaktárca válaszlevelére hivatkozva, amely alapján az elnök szerint csak közvetett és hosszabb menetidejű vasúti közlekedés lesz Kaposvár és Budapest között. A szaktárca ugyanakkor azt közölte, hogy megmarad a Somogy IC.
Gelencsér Attila közgyűlési elnök a Kaposváron megtartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, elfogadhatatlan a Kaposvár érintésével Budapest és Gyékényes között közlekedő közvetlen Somogy InterCity járat megszüntetése.
A megyei közgyűlés elnöke közölte: miután ez ügyben levélben fordultak Bajnai Gordonhoz, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetőjéhez, valamint a MÁV Start Zrt.-vel folytatott tárgyalások után már úgy tűnt, elfogadták érvelésüket. A Közlekedési Minisztériumtól a múlt héten érkezett válaszlevélből azonban az tűnik ki, hogy "kapcsolt vagonokról" van szó, amelyeket lekapcsolnak a pécsi járatról Dombóváron, "és onnan jönne uszkve kettő kocsi Kaposvárra".
A hivatkozott levélben, amelyből a megyei közgyűlés elnöke erre következtet, a többi között az áll: "Mivel a vonat szerelvényét csak a pécsi IC vonatokból tudjuk kiállítani, ezért a szerelvény-átállítások csökkentése érdekében a Somogy InterCityt is Bp. Keleti pályaudvarról tudjuk indítani". Arra a felvetésre, hogy a válaszlevélben az általa elmondott "kapcsolt vagonokról" nem esik szó, azt mondta: erről informális információval rendelkezik.
A közgyűlés elnöke kifogásolta továbbá, hogy az új, augusztusban véglegessé váló jövő évi menetrendben mintegy 20 perccel nő a menetidő Kaposvár és Budapest között, mivel a Kaposvárhoz közelebbi Déli Pályaudvar helyett a Keletiből indulnak és oda érkeznek majd a vonatok.
"Mindenképpen visszalépésről beszélhetünk" - jelentette ki Gelencsér Attila, hangsúlyozva: a tárgyalásokon Somogy InterCityről volt szó, nem lekapcsolt vagonokról, s nem menetidő-növekedésről. A szaktárca a válaszlevélben arról is tájékoztatja a megyei közgyűlés elnökét: "... a menetrend felülvizsgálatát követően lehetőséget látunk arra, hogy (...) a Somogy IC továbbra is IC vonatként közlekedjen (...).
"Megmarad a Somogy IC" - áll a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium internetes honlapjára hétfő este felkerült közleményben, amely szerint már korábban döntés született arról, hogy a járat "önálló, közvetlen vonatként közlekedik jövőre is Budapest és Kaposvár között".
A vasúti menetrend készítésekor valóban készült olyan alternatív javaslat, amely szerint Budapest és Kaposvár között akkor rövidíthető a járatok menetideje, ha a forgalmat gyorsvonatokkal bonyolítják le, ám a későbbi egyeztetések során világossá vált, hogy a térség lakossága akkor is ragaszkodik a Somogy IC további üzemeltetéséhez, ha ez kismértékű menetidő-növekedéssel jár - olvasható a közleményben.
A hosszabb menetidő okaként egyebek mellett azt jelölték meg, hogy a változásokat követően a Déli pályaudvar helyett a Keletibe érkezik a Somogy IC.
A megyei közgyűlés elnöke közölte: miután ez ügyben levélben fordultak Bajnai Gordonhoz, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetőjéhez, valamint a MÁV Start Zrt.-vel folytatott tárgyalások után már úgy tűnt, elfogadták érvelésüket. A Közlekedési Minisztériumtól a múlt héten érkezett válaszlevélből azonban az tűnik ki, hogy "kapcsolt vagonokról" van szó, amelyeket lekapcsolnak a pécsi járatról Dombóváron, "és onnan jönne uszkve kettő kocsi Kaposvárra".
A hivatkozott levélben, amelyből a megyei közgyűlés elnöke erre következtet, a többi között az áll: "Mivel a vonat szerelvényét csak a pécsi IC vonatokból tudjuk kiállítani, ezért a szerelvény-átállítások csökkentése érdekében a Somogy InterCityt is Bp. Keleti pályaudvarról tudjuk indítani". Arra a felvetésre, hogy a válaszlevélben az általa elmondott "kapcsolt vagonokról" nem esik szó, azt mondta: erről informális információval rendelkezik.
A közgyűlés elnöke kifogásolta továbbá, hogy az új, augusztusban véglegessé váló jövő évi menetrendben mintegy 20 perccel nő a menetidő Kaposvár és Budapest között, mivel a Kaposvárhoz közelebbi Déli Pályaudvar helyett a Keletiből indulnak és oda érkeznek majd a vonatok.
"Mindenképpen visszalépésről beszélhetünk" - jelentette ki Gelencsér Attila, hangsúlyozva: a tárgyalásokon Somogy InterCityről volt szó, nem lekapcsolt vagonokról, s nem menetidő-növekedésről. A szaktárca a válaszlevélben arról is tájékoztatja a megyei közgyűlés elnökét: "... a menetrend felülvizsgálatát követően lehetőséget látunk arra, hogy (...) a Somogy IC továbbra is IC vonatként közlekedjen (...).
"Megmarad a Somogy IC" - áll a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium internetes honlapjára hétfő este felkerült közleményben, amely szerint már korábban döntés született arról, hogy a járat "önálló, közvetlen vonatként közlekedik jövőre is Budapest és Kaposvár között".
A vasúti menetrend készítésekor valóban készült olyan alternatív javaslat, amely szerint Budapest és Kaposvár között akkor rövidíthető a járatok menetideje, ha a forgalmat gyorsvonatokkal bonyolítják le, ám a későbbi egyeztetések során világossá vált, hogy a térség lakossága akkor is ragaszkodik a Somogy IC további üzemeltetéséhez, ha ez kismértékű menetidő-növekedéssel jár - olvasható a közleményben.
A hosszabb menetidő okaként egyebek mellett azt jelölték meg, hogy a változásokat követően a Déli pályaudvar helyett a Keletibe érkezik a Somogy IC.
Forrás: www.stop.hu
Szóljon hozzá fórumunkon: Kaposvár - Megmarad a Somogy IC?
Kaposvár linkajánló: kaposvarlink.mconet.biz
Képeslapküldő – Kaposvár: Küldjön képeslapot ismerősének!
A hír támogatója:
Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.
Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás
Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu