Kaposvár- Megőriznék a tanítás jó hírét

Országos felhívást tett közzé Kaposvárról az erőszak elleni cselekvő összefogásért Tőkés László királyhágómelléki református püspök a Klebelsberg pedagógiai napon.

A pedagógiai napon párbeszédet kezdeményeztek azon értelmiségiek között, akik a hagyományokra épülő magyar oktatásügy erősítésében látják kultúránk és nemzetünk fejlődését. Arra keresték a választ, hogy a 21. század magyar oktatásában miként lehet a tanítás jó hírét és hagyományát megőrizni. Tőkés László királyhágómelléki református püspök azt mondta: a hit és az erkölcs hiánya juttatta a világot a jelenlegi morális válságba.

– Helyre kell állítani azt a történelmi folytonosságot, amit tragikus módon szakított meg a kommunizmus hosszúra nyúlott korszaka – állította a püspök. – Vissza kell térni a hagyományokhoz, hogy ezáltal találjuk meg a magyar oktatás útját a jövőben. Az erkölcsi, tudati értékrendbeli válság a legsúlyosabb, amelynek következményei a gazdaságban és az oktatásban is megmutatkoznak.

– A magyar oktatás hagyománya ezer éves – mondta Giber Vilmos, a Klebelsberg Kollégium igazgatója. – Évszázadokon át megtartotta a magyarságot és tudósok sorát adta a világnak. Ma ennek a stabil oktatási rendszernek az alapjait fenyegeti az oktatási kormányzat. Ez ellen emeljük fel a szavunkat.

Oláh Lajosné Kaposvár alpolgármestere azt mondta: – A konferencián részt vevők többsége vélhetően úgy gondolja, a politikai változás a gazdasági gondokon úrrá tud  lenni, a morális válságot azonban nehezebb lesz megoldani.

Hoffmann Rózsa egyetemi docens arra mutatott rá, hogy a hagyományok a gyökereket jelentik, a progresszió a haladást, a szárnyalást.
– A mai iskolarendszer nem kedvez a tradícióknak, csak a progressziót hirdeti. Nagyon sok lehetősége van az iskoláknak, pedagógusoknak, szülőknek, hogy megállítsuk azt a tendenciát, ami az iskolát elfordítani igyekszik a hagyományos értékektől. Olyan oktatáspolitikára volna szükség az országban, melyik megőrzi az értékeket és ezzel párhuzamosan készíti elő a fejlődést. A ma iskolájában zárójelbe tették az ismereteket, a műveltséget. Olyan képzetet kelt, hogy nem kell tanulni, nem kell memorizálni, csak a beszédet, a kommunikációt kell fejleszteni. Felnőhet így egy nemzedék, akinek nincs tárgyi tudása, de ügyesen cseveg a semmiről – fejtette ki Hoffmann Rózsa.

Tőkéczky László egyetemi docens azt mondta: jelenleg szakbarbár képzés folyik, az értékelvűség elsajátítása, az általános műveltség a szakmunkásképzésben alárendelt szerepet kap.
– Már Klebelsberg is úgy látta, hogy a szakképzésbe is be kell vinni az általános műveltségnek minél több fontos elemét, hogy ezzel politikai stabilitást is elérjenek – mondta Tőkéczky László. – Ez ma is aktuális, hiszen egy embernek az élete során esetleg többször kell foglalkozást váltania, a specializált tudás, az általános műveltség hiánya megakadályozza, hogy jó szakember legyen.

Jókai Anna Kossuth- és Magyar Örökség díjas írónő a szeretet iskolai jelenlétének követelményét fogalmazta meg.
– Nem a túlságosan engedékeny szeretetet, a tanárral szemben mindent lehet elvet, a haverkodást szorgalmazom, hanem azt, hogy a tanár a saját normáit alkalomszerűen, határozottan és megfelelő tekintéllyel tudja közvetíteni – mondta az írónő. – Nincs olyan tantárgy, ami fontosabb lenne a tanár-diák között kialakított kapcsolatnál. A jó pedagógus olyan, mint a villámhárító. Az élettől, a társadalomtól kapott rosszat nem adja tovább a kiszolgáltatott gyerekeknek. Ezeknek a fiatal lelkeknek kell, hogy követni valót lássanak a pedagógusban.

 



Forrás: sonline.hu



Szóljon hozzá fórumunkon: Kaposvár- Megőriznék a tanítás jó hírét



Kaposvár linkajánló: kaposvarlink.mconet.biz



Képeslapküldő – Kaposvár: Küldjön képeslapot ismerősének!



A hír támogatója:



Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.


Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás


Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu