Kaposvár - Vasúton gördül a somogyi búza

A gabonát betakarították, a kereskedők egyelőre nem kapkodják el az üzletkötést. Az előrelátó felvásárlók azonban előre gondoskodnak a kiszállítás megszervezéséről. A MÁV Cargonak 813 saját gabonaszállítója van, amelyből 698 üzemképes.

– Magasba szökött a vérnyomása a kereskedőknek pár éve, amikor vagonhiány nehezítette az exportot – jegyezte meg egy somogyi agrártermelő. Mészáros József, a megyei területi agrárkamara titkára úgy fogalmazott: jó pár kereskedő nem sieti el a gabonfelvásárlást. Akár heteket, hónapokat várnak még ezzel. Egészen addig, amíg ki nem fulladnak a termelők. Azaz a gazdák kénytelenek lesznek olcsóbban adni az új termést, mivel kell a hely a napraforgónak és a kukoricának. – A végtelenségig persze nem lehet tárolni a búzát és az árpát, ráadásul a termelőknek kell a pénz az őszi munkákhoz – folytatta. – Így nem zárható ki, hogy hirtelen nagy mennyiségű áru zúdul a piacra, s ez átmeneti feszültséget kelthet a szállításban.

Vasúton gördül a somogyi búza

Vasúton gördül a somogyi búza


Müller János, a mezőgazdasági termelők szövetségének titkára szerint, idén aligha lesz közlekedési probléma. Megyénk, Zala és Baranya közel fekszik a tengeri kikötőkhöz. A termény csak egy része hagyja el vasúton hazánkat; a somogyi áru 40-50 százalékát kamionban szállítják el Szlovéniába, Horvátországba és Olaszországba. Hanyecz Imre, a kaposvári MG Produkt Kft. ügyvezető igazgatója kérdésünkre elmondta: biztosra akarnak menni. A terményfelvásárlással foglalkozó vállalkozás rövidesen szerződést köt több speditőr céggel, s ezen felül négy irányvonatot is bérelni akarnak. Úgy tervezik: Kaposvár és Split között októbertől márciusig hetente négyszer, alkalmanként 15 vagonba szállítják el a gabonát.

Jó pár kereskedő nem sieti el a gabonfelvásárlást

Jó pár kereskedő nem sieti el a gabonfelvásárlást


– Kútba eshet az üzlet, ha nincs megfelelő szállítókapacitás – hangsúlyozta a cégvezető. Felidézte: pár éve meghiúsult egy megállapodásuk, mivel akkor épp nem állt rendelkezésükre elég vagon. Az idén – emelte ki – egészen bizonyosan nem fordulhat elő ilyesmi. Már megkezdték a szervezést; talán soha ilyen korán nem indították el az előkészítést.

Olasz tároló trükk

Korábban az olasz gabonakereskedők rendszeresen a vagonokban tárolták a gabonát, így 30-50 nap alatt érkeztek vissza Olaszországból üresen a kocsik – tudtuk meg a MÁV Cargo koordinációs vezetőjétől. Erre nem lehet megfelelő mennyiségű kocsiparkkal felkészülni. A szakember kitért rá; az olasz vasúttal – okulva a korábbi évek tapasztalatából – kizárólag menetrend szerint közlekedtetik az üres és rakott vonatokat.


– Várhatóan csak október elején indul meg a jelentős gabona exportforgalom, amit a MÁV Cargo is nagyon vár – közölte Balázs Krisztián, a vállalat koordinációs vezetője. Jelezte: a cégnek összesen nyolcszáztizenhárom darab gabonaszállító saját tehervagonja van. Ebből hatszázkilencvennyolc az üzemképes és gabonfuvarozásra alkalmas. Októbertől ez a kocsipark kiegészül még ötven darab úgynevezett BDZ vagonnal. Ezen túlmenően – tette hozzá – nemzetközi egyezmények biztosítják, hogy a társvasutaktól a MÁV Cargo kezdeményezheti tehervagonok kölcsönzését.

 

 

Forrás: www.sonline.hu



Szóljon hozzá fórumunkon:  Kaposvár -  Vasúton gördül a somogyi búza
 Kaposvár linkajánló: kaposvarlink.mconet.biz



Képeslapküldő – Kaposvár: Küldjön képeslapot ismerősének!



A hír támogatója:



Weblap gyártás, Honlap készítés, Weblap menedzselés.


Pl.:Klíma DVD Hotel Autó Ingatlan Egészség Számítógép Kereső optimalizálás


Minden ami Internet -> MCOnet International - Magyarország: www.mconet.biz; www.mconet.hu