Nem elég az áruházláncok árait figyelni, az egyes üzletekét kell

Igen jelentős eltérések jelenhetnek meg az egy áruházlánchoz tartozó üzletek árai között.
Ilyen például a MediaMarkt, ahol ugyanazokkal a műszaki paraméterekkel rendelkező televízió a Budapest környéki üzletében 108 ezer forint, a külvárosi üzletben már csak százezer, a belvárosi bevásárlóközpontban lévő boltjában pedig kilencvenezer forintba kerül - derült ki a Menedzsment Fórum cikkéből.
Megfigyelésük szerint egyébként minél drágább egy termék, annál nagyobb az eltérés, ami alól a DVD a kivétel, ott ugyanis akár ötven százalékos is lehet az eltérés az egyes üzletek árai között.

Habár a vásárlók általában azt feltételezik, hogy egy áruházlánc esetében minden üzlet azonos árakkal dolgozik, ez azonban nincs így. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szerint amennyiben a reklámújságban megjelenik a termék, és nincs mellette korlátozó megjegyzés (csak egy adott áruházra érvényes ajánlat vagy adott időtartam), akkor az árakat szabadon képezhetik az üzletek.

A MediaMarkt az internetes honlapnak ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy minden áruházuk önálló gazdasági egységként működik, ennek megfelelően árait önmaga alakítja.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára ehhez még hozzáfűzte, hogy az egy üzletlánchoz tartozó boltok egyedi árképzésére - bár valóban nem megszokott üzletpolitikát feltételez - volt már máskor is példa. Ilyenkor valamilyen sajátos ok miatt alakítják így az árakat, például ha egy bizonyos áruház látogatottságát szeretnék növelni - tette hozzá.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)