Természetvédelemből munkanélküliség
Három hete bezárt a bolhói kotró, mert nem hosszabbították meg az engedélyt. A másik két drávai üzemben azonban továbbra is folyik a munka, egyedül a helyi vállalkozásnak kellett becsukni a kaput környezetvédelmi okokra hivatkozva.
Mederkotrásra a Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság kötött szerződést a Bolhó Kikötő Kft.-vel, az engedéllyel a hatóság rendelkezett. A vízügyi igazgatóság indokoltnak tartaná a szabályozást, ám a környezetvédelem ezt nem engedi. Kérdésünkre, hogy most kinek van érvényes engedélye a térségben, ki végezheti a folyó szabályozását, nem kaptunk választ, a Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséghez irányítottak bennünket, ahonnan azonban holnapra ígértek információt.
Sem a dolgozók, sem a vállalkozás vezetője nem érti, hogy miért zárták ki őket a mederkotrási munkákból, hiszen Bolhótól 20 kilométerre már szabad kotorni. A megszűnő munkahelyek mellett a beszállítók és fuvarozók életét is megkeseríti a közel hetven családot érintő döntés.
- Bolhótól 10 kilométerre a horvátok is kotornak, sőt, több erőmű is épült a folyón, ezek tán nagyobb hatással vannak az élővilágra - véli a tulajdonos Gyurákovics Károly. Véleménye szerint az általuk végzett kotrás nem befolyásolja olyan mértékben a Drávában élő halakat, hogy kimondottan csak az ő szakaszukon nem engedélyezik a munkákat.
Karvalics Ottó országgyűlési képviselő egyeztetést kezdeményezett az ügyben hogy kiderüljön: szándékosan zárták-e ki a kotrásból a bolhói céget. - Én úgy gondolom, hogy ez nagyon nagy baj lenne, hogyha ezt direkt tette volna valaki, de nézve azt, hogy a Dráva Kavics tovább kotorhat, a Mahajosz tovább kotorhat Barcs térségében, úgy gondolom, hogy Bolhó nincs olyan messze Barcstól, hogy a bolhói kavicsbányát meg le kellene álltani. Ez a gyanú is felmerülhet, én ezt nem állítom, de meg kell vizsgálni ezt is - mondta a képviselő, aki elfogadhatatlannak tartja, hogy gyakorlatilag egy fél falu megélhetését veszélyezteti az engedélyek megvonása.
Kraft Róbert
Somogy Megye Online
Mederkotrásra a Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság kötött szerződést a Bolhó Kikötő Kft.-vel, az engedéllyel a hatóság rendelkezett. A vízügyi igazgatóság indokoltnak tartaná a szabályozást, ám a környezetvédelem ezt nem engedi. Kérdésünkre, hogy most kinek van érvényes engedélye a térségben, ki végezheti a folyó szabályozását, nem kaptunk választ, a Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséghez irányítottak bennünket, ahonnan azonban holnapra ígértek információt.
Sem a dolgozók, sem a vállalkozás vezetője nem érti, hogy miért zárták ki őket a mederkotrási munkákból, hiszen Bolhótól 20 kilométerre már szabad kotorni. A megszűnő munkahelyek mellett a beszállítók és fuvarozók életét is megkeseríti a közel hetven családot érintő döntés.
Senki nem tudja mi lesz a jövőben
Karvalics Ottó országgyűlési képviselő egyeztetést kezdeményezett az ügyben hogy kiderüljön: szándékosan zárták-e ki a kotrásból a bolhói céget. - Én úgy gondolom, hogy ez nagyon nagy baj lenne, hogyha ezt direkt tette volna valaki, de nézve azt, hogy a Dráva Kavics tovább kotorhat, a Mahajosz tovább kotorhat Barcs térségében, úgy gondolom, hogy Bolhó nincs olyan messze Barcstól, hogy a bolhói kavicsbányát meg le kellene álltani. Ez a gyanú is felmerülhet, én ezt nem állítom, de meg kell vizsgálni ezt is - mondta a képviselő, aki elfogadhatatlannak tartja, hogy gyakorlatilag egy fél falu megélhetését veszélyezteti az engedélyek megvonása.
Kraft Róbert
Somogy Megye Online